Home > CD reviews > Kamelot – Poetry Of The Poisoned

Kamelot – Poetry Of The Poisoned

Tekst: Sabrina Smit

band: Kamelot
album: Poetry Of The Poisoned
genre: power – symphonic metal
release: 10 September 2010
label: KMG Recordings, Edel

Magistraal, Energiek, Orchestraal, Magnifiek zijn een aantal steekwoorden die in mij opkomen bij het beluisteren van de nieuwe plaat van Kamelot Poetry of the Poisoned”. Kan power metal vernieuwend zijn? Jazeker, luister maar eens naar dit geweldige nieuwe album van Kamelot. Roy Khan en consorten zijn in staat een nieuw meesterwerk aan ons te presenteren.

Een aantal bekende namen die ik kan noemen als gastvocalist(e) op deze CD: Simone Simons (Epica), Gus G. (Firewind, Ozzy Osbourne), Björn “Speed” Strid (Soilwork) en Jon Oliva (Savatage, Jon Oliva’s Pain). Mede door al deze ‘voices’ en door de opbouw van de liedjes is Kamelot weer verder gegroeid als band.

Als liefhebber van Kamelot is voor mij de stem van Khan toch echt het ‘geluid’ van de band en ben ik verrast door de samenwerking met de andere vocalisten. Veel pakkende liedjes die tweestemmig zijn ingezongen en vooral “Seal of Woven Years” is wat mij betreft een uitschieter, maar ook “Necropolis”maakt mijn dag goed. Heerlijk om de mooie warme stem van Khan tezamen met Simons te mogen beluisteren. Poetry of the Poisened bevat hele gave gitaargeluiden en afsluitend is een instrumentaal nummer te beluisteren.

Conclusie
Stiekem ben ik een beetje verliefd op deze CD ‘Poetry of the Poisoned‘, die duidelijk een stap verder gaat dan alle voorgaande albums van Kamelot. Songs die prima in elkaar steken, geweldige toetsenpartijen en veel vreemde geluiden, arrangementen zoals regen, vrachtwagens, treinen, klokken en stemmen. Na beluistering van dit album kom ik tot de conclusie dat ik frisse energie heb opgedaan en dat ik hem eigenlijk nog een keer wil beluisteren.

Niet geheel onbelangrijk: het artwork van de CD is gecreëerd door vele grote artiesten, waaronder Seth Siro Anton, Natalie Shau en Michiel Loranc. Het is allemaal piekfijn in orde! Het zal dan ook geen verrassing zijn als de band met deze plaat zichzelf nog meer in de spotlight plaatst.

Tracklist
1. The Great Pandemonium
2. If Tomorrow Came
3. Dear Editor
4. The Zodiac
5. Hunter’s Season
6. House On A Hill
7. Necropolis
8. My Train Of Thoughts
9. Seal Of Woven Years
10. Poetry Part 1 – Incubus
11. Poetry Part 2 – So Long
12. Poetry Part 3 – All Is Over
13. Poerty Part 4 – Dessection
14. Once Upon A Time
15. Where The Wild Roses Grow

Website
Kamelot

Categories: CD reviews Tags:
  1. No comments yet.
  1. No trackbacks yet.

Leave a Reply

