Home > Concerts > My Favorite Scar – Stevige rockpackage in Baroeg

My Favorite Scar – Stevige rockpackage in Baroeg

Tekst: Sabrina Smit
Foto’s: Monica Duffels

In het donkerste zaaltje van Nederland ‘ De Baroeg in Rotterdam’ speelt een stevige rock package. De aftrap wordt verzorgd door SeriouS, een alternatieve rock-metal band en dat doen zijn niet onverdeeld.

Ik ben onder de indruk: mooie zanglijnen, bloedmooi zijn de stukken die via de DAD  te horen zijn, en goede gitaarpartijen (riffs). De liedjes zijn ook nog eens van het niveau dat je kunt meezingen.

Diverse onderwerpen zoals ‘Soldier‘, ‘Leave it all behind‘ en ‘Code Bleu‘  worden behandeld. Er worden zeker geen alledaagse teksten gezongen. Knap vind ik de interactie tussen zanger en drummer (die de onderkant van zijn bekken ook gebruikt).

Ik houd er niet van om bands in een hokje te plaatsen maar deze band heeft  zeker raakvlakken met Creed.  Ik heb mij kostelijk vermaakt  en heb genoten van de energie van deze band. Het is zeker een aanrader voor iedereen die een fris nieuw geluid wil horen.

Terwijl ik dit zit te  schrijven dendert de adrenaline nog door mijn aderen. Dit komt door het optreden van My Favorite Scar. Ik heb het gevoel dat ik in een  ‘ metalen hogesnelheidstrein’  heb gezeten.

Wat dendert deze band een eind op weg! De band heeft al bij diverse grootheden  zoals Kiss en Alter Bridge het voorprogramma verzorgd. Maar dat ze zo goed zijn had ik niet kunnen vermoeden, totdat ik ze op het podium zie en ze mij meteen overtuigen.

Deze band heeft een heel eigen geluid en staat als een huis! Alle nummers van het debuut album komen vanavond voorbij, maar ook een cover ‘ Love Like Blood.‘  Het origineel van Killing Joke is bijzonder, maar de versie van MFS is minstens zo interessant.  Het is gewoonweg prettig hoe deze band zich presenteert op het podium. Veel interactie met het publiek (gillende dames) maken deze band wel een publieksfavoriet.

Ik vind de stem van de zanger Jay lekker apart, want hij zingt een beetje hees en daardoor is hij niet de standaard rockzanger die je zou verwachten.  De muzikale reis wordt even gestopt voor een welkome afwisselende rustige song ‘Lie to me‘.

Ook dan blijft My Favorite Scar overeind staan.  Helaas wordt het  eind  van deze rit aangekondigd doordat de zanger Jay het laatste nummer noemt.

De heren geven nog een toegift, een mooie versie van  ‘ You are uninvited‘  spelend oorspronkelijk van Alanis Morissette.  Met ‘ Rain‘ neem de band toch echt afscheid. Ik heb een topavond gehad en ga My Favorite Scar zeker nog een keer opzoeken!

Met dank aan: De Baroeg

Categories: Concerts
  1. No comments yet.
  1. No trackbacks yet.

Leave a Reply

